Wat is nieuw in Odoo 11?

Op Woensdag 4 oktober 2017 is de nieuwste versie van Odoo voorgesteld. Vanaf nu kunnen we aan de slag met Odoo 11. Deze teaser laat alvast zien welke nieuwe zaken je mag verwachten in Odoo zelf.

 
 


Geen zin om te kijken? Geen probleem, hier is de samenvatting:

  • De snelheid van Odoo is nog maar eens verhoogd. Gemiddeld mag je spreken van 3x sneller.

  • Het design is verder verfijnd. Het springt niet direct in het oog als bij de lancering van Odoo 10, maar het voelt gewoon beter en lichter aan.

  • Naast versies voor smartphone (iOs en Android) en een responsive versie voor de laptop is er nu ook een speciale versie voor grote desktopschermen. Deze versie maakt het werken nog aangenamer en efficienter

  • De communicatie die al vlot liep via de chatter is nu uitgebreid met een heel vlotte manier om taken in te plannen, doorheen alle apps. Dus niet alleen bij CRM, maar bvb ook in productbeheer of productie. En je kan deze taken gemakkelijk aan iemand anders toewijzen. Met andere woorden: workflow doorheen alle processen als je dit wil.

  • VOIP (bellen vanop uw computer) is nu ook heel eenvoudig. En het werkt in 2 richtingen: niet alleen door het klikken op een nummer een klant bellen, maar ook de klantenfiche die opspringt als uw telefoon gaat. En vanuit deze fiche is het 1 klik naar de verkooporders of facturen

  • De websitebuilder en het e-commerce gedeelte is ook uitgebreid met nieuwe thema's en een verbeterde SEO

  • Voor bedrijven die internationaal werken zijn er vanaf deze versie ook standaard heel wat localisaties voorzien.

  • In de boekhoudmodule mag je u verwachten aan:

    • Sepa Direct debit 

    • Sepa credit transfer

    • 3-way matching

    • Unified payment flows: niet alleen betalen met bankcontact, Paypal of Visa op de webshop, maar ook bij gewone facturen!

  • Bij de projecten is er een super handig totaal overzicht per project. Dit toont direct de gefactureerde uren tegenover het totaal, de toegewezen resources, ...

  • Bij productie is er gewerkt aan het Work Center Control panel: een interface die op de werkvloer toe laat om alle registraties heel eenvoudig te doen

  • Odoo Studio is verder uitgewerkt. Dit is nu al een super tool op te prototypen of om direct aanpassingen te doen aan elk scherm, lijst of Kanban

  • Er is een nieuwe marketing automation module en een app rond het inplannen van meetings (zelfs via website). 

Zoals je kan lezen, heel veel goede en bruikbare zaken die vanaf nu beschikbaar zijn. En de focus blijft zoals altijd liggen op gebruiksvriendelijkheid voor elke gebruiker.

Schrijf een reactie

U moet zijn ingelogd om een opmerking te plaatsen.